tisdag 16 februari 2010

Små saker kan ibland göra stora saker för ett varumärke

När jag åkte med en taxibil från Taxikurir i Stockholm idag lade jag märke till den här skylten som satt klistad på insidan av alla passagerardörrarna och som jag aldrig sett förut.







Det är en skylt med blindskrift som informerar om vilken bil man åker i. Otroligt smart och genomtänkt. Den lilla enkla skylten, som inte kan kosta många kronor att köpa in, signalerar trygghet och omtanke om sina kunder, inte bara om de som är synskadade utan om alla kunder som åker med Taxikurir. Den lilla skylten förmedlar på sitt enkla sätt att "alla kunder är viktiga för oss", ett sätt som en påkostad annonskampanj i TV eller tidningar svåreligen kan göra. Ibland är det de små detaljerna, inte de stora kampanjerna som skapar en positiv laddning av ett varumärke.

Med ett leende på läpparna hoppade jag ur bilen och tänkte; "Tack Taxikurir, tack för att ni bryr er".



- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Jag fick ett mail från TaxiKurir som jag inte kan låta bli att publicera här:

    "Roligt att du uppmärksammat detta, det är just den känslan vi vill förmedla".

    Bästa hälsningar

    Per Lundquist
    TaxiKurir Sverige AB

    SvaraRadera