onsdag 17 februari 2010

Ibland är det detaljerna som gör skillnaden

På mässan Internetexpo i Stockholm igår sprang jag på det här företaget. Slogs av hur fel det kan bli av något som förmodligen lät rätt från början.







Förmodligen är communications och (e-)post som blev compost.

Bra tänkt kan tyckas men för en svensk som läser det som kompost blir det lite svårt att känna förtroende för varmärket, iaf vid en ytlig betraktelse. Compost känns mer som en spamkorg än en inkorg och det kan inte vara en bra utgångspunkt när man ska ragga nya kunder till en e-posttjänst.

En liten skitdetalj kan tyckas men ibland är det detaljerna som gör skillnaden.

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Ha ha Jag var på en intervju på det företaget i somras och hade faktiskt samma reflektion.

    /Kylling

    SvaraRadera
  2. Håller helt med dig, och dolde inte min åsikt när jag träffade dem på IT-expo häromdagen.

    SvaraRadera